پا قانون مالیات ساختمان درآمد مالی اخبار اقتصادی و بازرگانی

پا: قانون مالیات ساختمان درآمد مالی اخبار اقتصادی و بازرگانی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی رمزگشایی نسخه تازه مالیاتی جهت سازندگان

در حالی بعضی انبوه سازان بعد از مطرح شدن مصوبه مالیات بر ساخت وساز مسکن، از اثر آن روی زیاد کردن قیمت مسکن سخن می گویند، ولی رییس کل شرکت امور مالیاتی اعتقاد

رمزگشایی نسخه تازه مالیاتی جهت سازندگان

رمزگشایی نسخه تازه مالیاتی جهت سازندگان

عبارات مهم : قانون

رییس کل شرکت امور مالیاتی: مصوبه تازه مالیاتی تاثیری بر قیمت مسکن ندارد

در حالی بعضی انبوه سازان بعد از مطرح شدن مصوبه مالیات بر ساخت وساز مسکن، از اثر آن روی زیاد کردن قیمت مسکن سخن می گویند، ولی رییس کل شرکت امور مالیاتی اعتقاد است که مصوبه تازه مالیاتی تاثیری بر قیمت مسکن ندارد.

رمزگشایی نسخه تازه مالیاتی جهت سازندگان

به گزارش خبرآنلاین، هیات دولت در روزهای اخیر آیین نامه اجرایی ماده 77 قانون مالیات های مستقیم را تصویب کرده هست. براساس ماده مذکور، علاوه بر اشخاص حقوقی، تمام اشخاص که در صنعت ساخت وساز فعالیت دارند، ملزم به پرداخت مالیات عملکرد از محل درآمد حاصل از فروش مسکن خواهند شد.

براساس این مصوبه، هر گونه ساخت وساز مسکن مشمول بر 15 تا 25 درصد مالیات از محل سود سازنده از نخستین فروش آن واحد مسکونی می شود. این تصویب نامه به عنوان مبنای تازه دریافت مالیات از سازندگان مسکن قرار خواهد گرفت؛ ضمن این که از این بعد تنها واحدهایی که پروانه ساختمانی آنها از ابتدای 95 صادر شده است باشد، مشمول مالیات بر ساخت مسکن قرار می گیرند؛ بنابراین سازندگانی که پروانه ساختمانی واحد مسکونی مورد نظر را تا آخر اسفند 94 اخذ کرده اند، از شمول این تصویب نامه هیات دولت خارج خواهند شد.

در حالی بعضی انبوه سازان بعد از مطرح شدن مصوبه مالیات بر ساخت وساز مسکن، از اثر آن روی زیاد کردن قیمت مسکن سخن می گویند، ولی رییس کل شرکت امور مالیاتی اعتقاد

در حال حاضر فرمول تازه مالیاتی در میان انبوه سازان و فعالان ساختمانی با تصویر العمل روبه رو شده است و معتقدند در شرایط رکودی، دریافت این مالیات منطقی به نظر نمی رسد و باعث زیاد کردن قیمت مسکن می شود؛ این در شرایطی است رییس کل شرکت امور مالیاتی کشور اعتقاد است مصوبه تازه مالیاتی تاثیری بر قیمت مسکن ندارد.

به گفته سیدکامل تقوی نژاد، بخش مسکن یکی از بخش های مولد در کشور است و به رغم اینکه اخذ مالیات بر درآمد از این حوزه در قانون وجود داشته و مطالبه نیز می شده، ولی در قانون تازه مالیات های مستقیم مصوب 31 تیرماه 1394، قانونگذار با رویکرد عدالت محوری و برطرف تبعیض، تدابیر جدیدی را جهت اخذ مالیاتی مشابه سایر تولیدکنندگان اتخاذ کرده است.

وی متذکر می شود: سازندگان مسکن مانند هر فعال اقتصادی دیگر حوزه های تولید، مطابق قانون مشمول پرداخت مالیات بر درآمد ناشی از ساخت و ساز بر مبنای سود و زیان هستند و البته براساس آیین نامه مذکور، قیمت مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی که به ساخت و فروش ساختمان مبادرت دارند، با دیگر فعالان اقتصادی همسان سازی شده است و بین 15 تا 25 درصد تعیین شده است است که این قیمت مطابق قیمت ماده 131 و ماده 105 قانون مالیات های مستقیم است.

رمزگشایی نسخه تازه مالیاتی جهت سازندگان

رئیس کل شرکت امور مالیاتی کشور تاکید می کند: قیمت زمین یکی از پارامترهای مهم از قیمت واحد ساخته شده است خواهد بود و با توجه به مصوبه دولت جهت سازندگان این مشوق را در نظر گرفته اند که ارزش روز زمین در تاریخ فروش واحد از ارزش فروش ساختمان کسر می شود، به عبارتی فقط سود و زیان ناشی از احداث اعیانی (ساختمان) روی زمین مشمول مالیات است و سود ناشی از اضافه ارزش زمین که در طول مدت ساخت ایجاد می شود، مشمول مالیات نخواهد بود.

این در حالی است که ایرج رهبر، عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین راجع به مصوبه اخیر مالیاتی می گوید: این ها سیاست های اقتصاد کلان هست. در واقع سیاست ها در این جهت بود که ما باید از تک قطبی بودن درآمدهای کشور که همان درآمد نفتی هست، خارج شویم و به سمت و سوی درآمدهای دیگر.

در حالی بعضی انبوه سازان بعد از مطرح شدن مصوبه مالیات بر ساخت وساز مسکن، از اثر آن روی زیاد کردن قیمت مسکن سخن می گویند، ولی رییس کل شرکت امور مالیاتی اعتقاد

وی می افزاید: یکی از این درآمدها، مالیات بود. بنابراین یکی از عمده ترین جاهایی که می توانست درآمد مالیاتی را قابل توجه اوج ببرد، بخش ساختمان و مسکن هست. بر این اساس، این مصوبه تصویب شد.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان تصریح می کند: به نظر من جهت کسب درآمد مالیاتی، مساله جمع جبری باید مهم باشد. یعنی اگر دولت مالیات ها را اوج ببرد، باید ببیند تاثیر آن روی تولید چیست. کم کردن تولید، درآمدهای مالیاتی را نیز پایین می آورد. ما باید به تبعات ماجرا توجه کنیم.

رمزگشایی نسخه تازه مالیاتی جهت سازندگان

رهبر عنوان می کند: ما در یک برهه زمانی به مساله زیاد کردن مالیات توجه کردیم که نه تنها به بخش خروج از رکود مسکن کمک نمی کند، بلکه به نظر می رسد رکود را شدت یافتن می کند.

وی یادآور می شود: نشانه ما این بود که یکی از عوامل رکود را که همان هزینه بالای ساختمان هست، بتوانیم کم کردن بدهیم. از آن طرف، قدرت خرید مردم تقویت شود و در عین حال، بتوانیم هزینه ها را کم کردن دهیم. از سوی دیگر، عوارض شهرداری و صدور پروانه را کم کنیم. مالیات و بیمه را کم کنیم. این ها عواملی بود که در هزینه ساخت مسکن تاثیر دارد.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان می گوید: متاسفانه این که 25 درصد سود فروشنده را به عنوان مالیات اخذ می کنند، رقم کمی نیست. یعنی یک فرد اگر 100 میلیون تومان در یک پروژه سود داشته باشد، باید حداقل 25 درصد آن را جهت مالیات بدهد. این 25 میلیون تومان را به طور مسلم تولیدکننده از جیب خود نمی دهد و این رقم را روی هزینه ساختمان می کشد و از خریدار پول آن را می گیرد.

رهبر تاکید می کند: این باعث می شود که هزینه ساخت و مبلغ فروش مسکن را اوج رود. به این ترتیب، نه تنها به خریدار کمک نمی شود، بلکه به آن فشار هم می آید.

اما علی چگینی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن می گوید: از نگاه سیاست گذار مالی کشور، بخش مسکن همچون سایر بخش های تولیدی، باید متناسب با سطح مالیات های وضع شده، بابت فعالیت های درآمدزا، مالیات مربوطه را پرداخت کند.

وی توضیح می دهد: آنچه باعث شد متولی تنظیم سیاست های مالی کشور، به عوض کردن فرمول مالیات بر ساخت و فروش مسکن اقدام کند، همین نگاه بود که بر مبنای آن گفته می شد مالیات در این بخش در تناسب با درآمد نبوده (بسیار ناچیز است) و با هیچ بخش حتی با کمترین درآمد و منفعت اقتصادی، قابل مقایسه نيست؛ بنابراین با این نگاه و نيز با رويكرد يكپارچگي اخذ ماليات از درآمد، اصلاحات در قانون صورت گرفت.

واژه های کلیدی: قانون | مالیات | ساختمان | درآمد مالی | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار